wróć do bloga WRÓĆ DO BLOGA
29.03.2023

Centerlock

Z ogromną przyjemnością informuje, że od teraz możemy w pełni obsłużyć auta wyposażone w felgi z Centerlock, czyli z centralną śrubą mocującą.

 

Nasze studio zostało doposażone w profesjonalny klucz dynamometryczny marki Sata, zdolny dokręcać śrubę centralną z wymaganą przez producenta siłą. Dla przykładu w najnowszej generacji Porsche 911 992 jest to 600 Nm (w klasycznych felgach najczęściej spotyka się wartości w okolicach 120 Nm). Oprócz klucza, posiadamy pełną wiedzę na temat procedury odkręcania i dokręcania. Procedura odkręcania nie jest zbytnio skomplikowana, ale dokręcanie wymaga już większej wiedzy, tak aby cały proces był bezpieczny dla dalszego użytkowania. Dodatkowo jesteśmy w stanie zdiagnozować po odkręceniu kół czy elementy styku wymagają wymiany.


Co nam daje odkręcenie kół wyposażonych w centerlock?


Dzięki zdjęciu kół możemy np. zabezpieczyć felgi i zaciski hamulców dedykowaną powłoką ceramiczną. Możemy także, tak jak podczas ostatniej realizacji w Porsche 911 GTS, dostać się do przednich reflektorów, zdemontować je i podczas aplikacji folii ppf, ukryć ranty pod reflektorem - dzięki czemu mamy w 100% zabezpieczony lakier folią ochronną wokół lamp. W przypadku aut z większym przebiegiem jesteśmy w stanie na życzenie przeprowadzić pełen detailing nadkoli, czyli dokładnie je wyczyścić do stanu praktycznie nowego.
Dodatkowo jeśli właściciel auta posiada drugi komplet kół letnich/zimowych, możemy dokonać wymiany kompletu kół.


W jakich autach znajdziemy centerlock?


Lista aut z centralną śrubą mocującą nie jest zawrotnie długa, ale ten system mocowania felgi jest coraz powszechniejszy w topowych autach sportowych. Najczęściej spotykane modele na naszym rynku wyposażone w centerlock to Porsche 911 w odmianach GTS, Turbo/Turbo S, GT3 i GT3 RS oraz np. Cayman GT4 RS. Z ciekawostek pierwszy supercar Porsche, czyli 959 posiadał felgi ze stopu magnezu, właśnie z centralną śrubą mocującą. Kolejne supercary od Porsche również posiadały to rozwiązanie, czyli 911 GT1, Carrera GT i 918 Spyder.


Pozostali producenci sportowych aut także stosują takie rozwiązanie. Lamborghini np. w modelu Huracán STO, Huracán Tecnica czy też, w nie oferowanym już Aventador SV/SVJ. Najnowszy Revuelto póki co w obecnej wersji, posiada klasyczne pięć śrub. McLaren w wybranych modelach również instaluje felgi z centerlock. Koenigsegg natomiast w obecnej gamie modelowej posiada tylko felgi z centralną śrubą. Do grona producentów aut oferujących jedną śrubę w feldze, dołączyło ostatnio BMW w limitowanym do 50 sztuk modelu 3.0 CSL i najprawdopodniej najnowsze M2 również też otrzyma to rozwiązanie.
W razie jakichkolwiek pytań, skontaktuj się z nami - odpowiemy na wszystkie pytania.

DANE

KONTAKTOWE